Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

måndag, januari 26, 2009

Sängletare

Det blev visst måndag även denna vecka. Och måndag innebär vägdag. Den första i omgång nummer 2.
Har ju ätit lite si och så under slutet av förra veckan på grund av influensan men resultatet blev strålande. Morgonens vikt var 67,7 kg. Jag har alltså tappat hela 2,2 kg på en vecka. Trevligt!

Sitter och letar säng till vår lillskrutta. Hon börjar verkligen bli stor. Nu kan hon klättra både i och ur sin spjälsäng och det tycker jag är otäckt. Är rädd att hon ska slå sig. Usch hemska tanke.
Nä nu är det dags för en "riktig" säng åt henne. Frågan är bara vilken? Jag tycker det är jättesvårt att hitta fina sängar. Vi vill gärna ha en fullstor säng, 90*200 cm, och ingen växasäng så vi kan använda den som gästsäng eller lägga oss med henne om det behövs. Sen ska det finnas förvaringsmöjlighet, boxar eller lådor, under sängen och så får den gärna vara snygg också. Vad har ni andra som har barn för sängar till dem? Några tips? Börjar känna mig lite desperat.....

4 kommentarer:

Cantina sa...

Grattis till vikten :)
Något sängtips har jag inte som du förstår - vi har ju liten säng till Elin och om jag orkar och vill ska jag fräscha upp farfars gamla barnsäng och använda den till Arvid. Farfar tänkte nämligen slänga den och det klarade inte mitt hjärta av :D
Fortsätt att krya på dig och Alice också!

Cantina sa...

Tänkte lämna ett snabbmeddelande men det går inte. Rutan där man ska skriva syns inte.
Tänkte bara ställa en kort fråga:
Bröllop den 18/4 i släkten?? Jag kan inte vara barnvakt för jag är i Åre då...

Cantina sa...

Hej igen! Ignorera min kommentar om att snabbmeddelandet inte funkar. Det var min hjärna som inte funkade :D

Samtal från min trädgård sa...

Vilken fin maskin, som kommer hem till dig. Jag fick tips om denna av Cantina, så nu vill jag också gå och titta på en sådan!