Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

söndag, januari 25, 2009

Mitt i ett äventyr

Yes, jag klarade det!

Vaknade igår morse och kände mig mot alla odds riktigt ok. Visst täppt och hostig och otroligt seg men nästan ingen feber och betydligt lättare i huvudet. Tog med mig familjen och så åkte vi.
Så här i efterhand kanske det inte var det smartaste jag gjort för sent igår kväll gick febern upp igen och jag fick frossa men det struntar jag i.

Vad var det för äventyr då? Jo vi åkte till Vimmerby och Husqvarnabutiken! Där inne fick jag välja en SYMASKIN! :-D

Det blev denna, Husqvarna Emerald 118 och jag är så otroligt nöjd och glad. Äntligen kan jag börja med alla projekt jag samlat i huvudet. Hoppas nu bara jag kan sy. ;-) Tack snälla underbara söta mamma och pappa! Ni är helt enkelt bäst! Kram! (För maskininfo klicka på namnlänken)

Nu hoppas jag bara att den kommer på onsdag som det är sagt så det inte blir en massa förseningar och strul i leveransen. Måste kurera mig också så jag orkar sy lite när den kommer. Har varit ordentligt nerbäddad i soffan hela dagen idag och kommer så förbli även imorgon och eventuellt tisdag. Nu ska skräpet ut ur min kropp!

Tyvärr har jag nog lyckats smitta Alice för nu ikväll hade hon 39 graders feber. Känns väl sisådär kul just nu men inte mycket att göra åt.

Nä nu blir det en kopp te och sen är det sängen som gäller för mig. Kram och god natt! Over and out!

1 kommentar:

Cantina sa...

Vad roligt!! Vad gulliga dina föräldrar är! Hälsa så gott till dem!
Tänk att både du och jag har blivit med symaskin. K frågade om jag hade lagt ner scrappandet helt nu och om du och jag skulle ha sykvällar framöver istället där vi släpar på symaskinerna mellan oss :D Ja, kanske det!