Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

tisdag, januari 06, 2009

Nallesuccé och besöksrekord!

Inte blev det någon tidig morogn här inte. Klockan var nästan 9 idag också. Haha vi kommer vara vrak hela familjen framåt 16-tiden på fredag. Tyvärr för mig så jobbar jag dessutom hela helgen så inte ens då får jag vila mig igen. Hihi ska väl inte gnälla för mycket för faktum är nog att jag har vilat alldeles FÖR mycket och segat till. Behöver ny energi och ork!

iTeddy-nallarna blev succé! Båda barnen, men framför allt Alice, gillade den skarpt! De satt med varsin nalle i knät och tittade på film långa stunder. Kommer bli perfekt tidsfördriv och en alldeles förträfflig reskamrat i framtiden! Har tagit bilder men min käre make, som har en fungerande och hel dator, är inte alls sugen på att hjälpa mig få in dem här nu ikväll. Ja det får väl bli bildlöst som vanligt.

Har slagit besöksrekord idag förresten. Är uppe i 28 besökare under dagen och än så länge är det en hel timme kvar till midnatt. Hihi.
Hur lyckas man med det då? Jo man går med i en tråd om bloggar på FL. Skoj att förhoppningsvis få en massa tips och ideér som kan förfina bloggen samtidigt som besöksantalet stiger. Kanske kan man kalla det att slå två flugor i en smäll eller...?
Gissar att de allra flesta dock bara är lite nyfikna och inte kommer tillbaka fler gånger men en eller annan ny stammis kanske man kan locka till sig :-D

Kommer nu med största sannolikhet passera 1000 besökare imorgon och det känns faktiskt riktigt stort för mig. Även om jag började blogga mest som en form av dagbok för mig och min familj (vilket det också är) så visst är det kul och smått fantastiskt att så många andra, både för mig kända och okända människor vill läsa mina inlägg. Häftigt!
Nu måste jag ju nästan fundera ut något sätt vi kan fira detta på. Hmmm........

2 kommentarer:

Cantina sa...

Äsch - jag blev nr 997...
Kul att ungarna gillade iTeddyn så skarpt! Vi kikade också på den men det blev ingen för oss. K vet du - det ska vara "riktiga" grejer! ;-)

Lina sa...

hihi ja "riktiga" grejer i all ära, men kanske inte till en vild 2 -åring och en ännu vildare 3½-åring. :-D
Tycker väl iofs att den här var riktigt vettig med tanke på formatet och framför allt priset. Det går nog inte få så mycket bättre bildkvalite med en så liten skärm. Att man sen får välja själv vad man vill stoppa i den, till skillnad från alla sådana där "barnlaptops" vi tittade på innan jul, är ju toppen.