Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

fredag, januari 30, 2009

Feber i massor på alla fronter

Usch, det finns väl ingen som tycker om sjukdomar, men just nu avskyr jag verkligen alla baciller som finns! NU får det väl fasiken vara nog snart!
Jag har precis hämtat mig efter att varit sjuk i influensan med feber, hosta och snuva i en vecka. Började jobba igen igår.
I söndags fick Alice feber, hög feber. Hon var uppe på 40,6 och vände. Under veckan har hon sen hållt sig mellan 38-39 grader och även Ellen har fått smaka på samma temperaturer. Sen igår blev Magnus sjuk och har nu haft runt 39 graders feber igår och idag. Tack och lov började barnen verka piggare så han kände att han skulle nog klara sig själv så jag kunde jobba.

Jomenvisst serru! HA,HA,HA! Vilket skämt.

När jag ringde hem för att kolla läget vid lunch idag hade Alice feber gått upp och hon hade 39,6 igen. Skyndade mig hem till telefontiden med VC ifall vi skulle behöva besöka farbror doktorn och när jag kommer hem har hon över 40 grader!
Rådet från vårdcentralen blev som vanligt att avvakta och så gör vi. Nu ikväll är tempen uppe på 40,5 och jag är faktiskt lite nervös. Gillar inte att skruttan har så mycket feber så länge. Hon bara sover och vill inte äta eller knappt prata men så länge hon dricker och kissar är allt ok säger expertisen så vi får väl lita på det. Hoppas att morgondagen för med sig feberfria och pigga ungar!


Inga kommentarer: