Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

lördag, januari 03, 2009

Kramper

Har mest legat på soffan och vilat eller sovit idag. Inte åstadkommit någonting vettigt alls. Stackars Magnus har fixat allt här hemma, frukost, lunch, middag, disk och lekt med barnen resten av tiden. Superman! Och han är min!

Jag har haft otroligt ont i magen, mensvärk. Det började redan igår då jag på kvällen fick ett anfall så jag vek ihop mig till en liten boll på hallgolvet. Skrämde nog tyvärr Alice gumman lite men hon tröstade mig så fint och frågade om jag ville bli kliad på ryggen (det bästa hon själv vet). Gullungen min! När det släppte av och hon såg att jag var ok blev hon glad.

Har haft ont länge och tänkt ungefär lika länge att jag ska ta ut den där sabla kopparspiralen som antagligen är roten till det hela men det har liksom inte blivit av. Det kommer alltid en massa saker emellan och det glöms bort men nu SKA det bli av! Nästa vecka, så fort det blir vardag är det jag som ringer kvinnohälsan och bokar en tid! Nu är bara frågan vad man ska ha för preventivmedel i fortsättningen? Vill INTE ha fler barn, det är vi klara med.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ajaj stackare. Jag har med kopparspiral och hade hemskt ont de första 4-5 månaderna sedan släppte det. Kram

Lina sa...

Mmmmm ont är bara förnamnet.
Har haft spiralen inne i lite mer än 1½ år så nu ger jag upp.

Cantina sa...

Ut med skiten! Trots att det blev lite bättre ett tag verkar det ju nu som om det inte tänker bli mycket bättre än så och då är det ju inget att tveka på!
Men rubriken var lite vilseledande. För mig i alla fall för det första jag tänkte på var givetvis feberkramper. Skönt att det släppte!