Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

fredag, januari 09, 2009

En bra fredag helt enkelt

Det fina flytet från igår håller i sig än.
Kom i god tid till jobbet idag. Var till och med först och fick vänta tills det kom någon med nyckel som kunde öppna och larma av. Hann jobba undan riktigt bra på morgonen, så bra att jag till slut fick gå hem en hel timme tidigare än vanligt. Trevligt!

Ellens roliga kommentarer vid vilan på dagis verkar inte heller ta slut. Idag när den nya fröken hade lagt sig med henne och frågat om de skulle sova hade hon svarat: - Nej! Du kan lägga dig där borta! Sen reste hon sig, tog sina strumpor, som hon tagit av sig, i handen och gick ut. Attityd och självförtroende så det heter duga och ungen är inte ens två år. Respekt!

Efter dagis var vi hembjudna till Josse, Emma och Clara på lekdejt. Barnen blev eld och lågor och Alice till och med sprang halva vägen hem. Jag fick gå riktigt fort för att hänga med i tempot så jag kunde hålla henne i handen. Det var ju glansis och hemskt halt så en stödjande hand för oss båda var välbehövligt. Ellen fick sitta tryggt och skönt i vagnen.

Efter ett par timmars lek var vi alla trötta och hungriga och då passade det ju jättebra att Magnus hade middagen färdig när vi kom hem. Vi har nu allt oftare bytt ut fredagarnas sedvanliga tortillataco mot tacopaj. Mums, mums.
Istället för att titta på Bolibompa hjälptes barnen och jag sen åt att baka en ananaspaj. Den smakade väldigt bra nu när Magnus och jag satte oss i soffan och kollade på Let`s dance. Vet inte hur nördigt det är men jag älskar att kolla på det programmet. Kommer missa några avsnitt den här säsongen eftersom jag jobbar men dem kan man säkert kolla på på webben så det löser sig nog.

1 kommentar:

Cantina sa...

:) Söta unge!! JA, både Ellen och Alice!
Nördigt eller inte - jag följer också Let´s Dance. Just i fredags kollade vi dock en film så jag såg bara slutet...
Låter som fam S vill ha vattkoppor!