Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

torsdag, januari 15, 2009

Dubbelvab

Idag har jag "vabbat". Jag har alltså varit hemma med sjukt barn eftersom Ellen har vattkoppor. Igår fick dessutom Alice 40 graders feber som låg högt hela natten. Vi befarade halsfluss eftersom hon luktade jätteilla ur munnen. Magnus fick därför också stanna hemma och "vabba" Alice i fall vi skulle behöva uppsöka vårdcentralen. Man får ju inte ta med ett vattkoppsjukt barn dit så jag hade inte klarat mig ensam och har Magnus väl åkt till jobbet kan han inte bara komma hem igen hur som helst. Nu hoppas vi bara att försäkringskassan ser på saken på samma sätt som vi men om inte så får det bli en sparad semesterdag mindre.
Alice feber har hållt i sig även idag men den ligger nu åtminstone "bara" runt 39 grader. Det behövdes inget läkarbesök idag och vi hoppas detta går över av sig självt snart lika plötsligt som det kom. Och så håller vi tummarna för att ingen annan, och då framför allt inte Ellen, blir smittad!

1 kommentar:

Cantina sa...

Men Alice-gumman! Inte vara sjuk nu! Du har ju precis blivit frisk!
Hur är det med Ellens vattkoppr?