Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

torsdag, januari 15, 2009

Mitt 2008

Såg den här listan inne hos Malin för ett bra tag sen och nu även inne hos Cantina så nu måste även jag försöka mig på en liten summering.

2008. Årets lista.

Årets aldrig gjort förut: Blogga - bland det roligaste jag gjort på länge
Årets Nyårslöften: Göra något åt mitt inre kaos - lyckades väl delvis och har kommit en bit på väg.
Dödsfall 2008: Moster "Mita" dog av cancern i början av sommaren.
Årets Hälsa: Både bra och dålig. Har å ena sidan haft ont i lederna men har även lyckats gå ner 10 kg i vikt vilket är mycket bra för hälsan. Barnen har varit konstant sjuka hela hösten.
Länder du besökt 2008: Endast vårt kära Svea Rike.
Årets matupplevelse: Alla nya maträtter vi provat. Vågade exprimentera mer och testa saker vi inte gjort förr. Jättekul och många gånger jättegott! Ja och så årets julbord då som vanligt!
Årets lärdom: Man klarar mer än man tror, mycket mer!
Årets framgång: Viktminskningen.
Årets äventyr: Dagisstart för båda barnen. En helt ny värld för hela familjen.
Årets Skada: Måste vara den där troliga hjärnskakningen jag fick... eller var det året innan kanske???
Årets Inköp: Måste nog vara sulkyn till barnen. Världens smidigaste, minsta och lättaste barnvagn. Quinny Zapp! Älskar den! Att jag sen vågade/lyckades handla en varukorg till den på Ebay ända från Storbritannien var ju pricken över i:et som gjorde vagnen komplett. Utan den hade vagnen inte alls varit lika perfekt!
Årets film: Mama Mia utan tvekan! Helt klart en film i min smak med musik i min smak!
Årets Glädje: Barnen! Och Magnus så klart!
Årets Jul firades med: Familjen, fast i omgångar under flera dagar.
Årets TV-Program: Let´s dance och Bolibompa :-D
Årets Önskan: Nytt jobb
Årets Födelsedagar: Ellen firade sin första födelsedag i början av året och det är ju stort. Alice blev 3 i somras och blev en "stor" tjej och Magnus fyllde 30 och firades med stort kalas och jag, ja jag blir bara äldre för var dag ;-)
Årets sämsta: Att börja jobba igen och den medföljande ångesten
Årets Må bra: Tog tag i mitt liv både själsligt och kroppsligt. Jobbade/jobbar med självkänslan och viktminskningen.
Årets sedda Kändis: Var på Peter Jöbacks julkonsert. Det är nog det närmaste en kändis jag kom.
Årets människa/or: Mamma! För att hon alltid finns där!
Årets Blogg: Måste ju bli min egen eftersom jag startade den under året.
Årets krångel: Alice föll ur dagiskön och det var bara rena turen att jag anade ugglor i mossen och ringde i tid så vi fick en plats.
Årets inte gjort: Tränat - som vanligt.....
Årets flopp: Kan inte komma på någon.
Förväntningar av 2009: Mindre sjuka barn, bättre hörsel för Alice, gå ner 10 kg till i vikt, byta jobb eller utbilda mig och så hoppas jag vi får dela mycket kärlek, lycka och glädje!

Inga kommentarer: