Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

torsdag, januari 22, 2009

Nu är det min tur....

Kände mig lite skruttig igår. Tungt huvud och seg i kroppen. Det gick okej att jobba ändå och när jag kom hem på kvällen tog vi oss lite te och skorpor för att pigga upp oss. Efter en stund i soffan började jag frysa något hemskt och visst var det feber på gång.

Vaknade i morse med rungande huvudvärk, seg hosta, täppt näsa, hes röst och feber. Blev inget jobb för min del. Usch jag vill inte vara sjuk. Har fått nog av sjukdomar nu. Lönen kommer bli pytteliten, vabbade två dagar förra veckan, hann jobba två denna vecka och sen nu sjuk. Ja man nöter ju inte alltför mycket på sina arbetskollegor.

Nu försöker jag kurera mig fort för i helgen är jag ledig och det är tänkt att vi ska åka ner till mina föräldrar då. Mamma ska ta med mig på äventyr. Spännande! Vad det är för äventyr får ni höra om senare. Jag tänker inte skvallra i förväg! :-D


2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Krya på Dig! Och vad spännande med överraskningar. Hoppas att ni får det roligt och bra på alla sätt. Och att Du får vara frisk.

Cantina sa...

Lilla gumman, krya på dig!!
Nu blev jag ju otroligt nyfiken! Vad är det din goa mamma har hittat på?!?!?