Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, januari 21, 2009

Bebisplaner

Alice och jag hade en mycket intressant konversation igår kväll. Vi pratade bebisar.

Det började med att hon berättade om sin bebisdocka. Att den var trött och sov. Sen följde en utläggning om att hon varit liten och att hon var min bebis. Hon och Ellen. Så sant, så sant gumman min.

Sen säger hon:
- Mamma, när jag blir stor som du ska jag också ha en bebis!
-Jasså, vad roligt. Hur många då? Undrade jag.
- Så här många, säger hon då och visar upp hela handen.
-Oj, fem stycken det var värst.
- Ja, fem!
- Ska Ellen ha några bebisar då?
-Ja! Fem!
- OJ, så många små barnbarn jag får att vara barnvakt åt. Då får mamma mycket att göra. För du vet att mamma blir ju dina bebisars mormor....
- Ja då blir du gammal!

Det är en del som rör sig i det där lilla huvudet. Men jag måste nog övertyga henne om att varken är hennes egen mormor eller kommer jag någonsin bli gamla ;-) Man är ju inte äldre än man känner sig! :-D


3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för besöket! Vad roligt att Du lämnade en hälsning så att jag kunde komma in här och kika! Tack!

Ha det gott!

Anonym sa...

Va gullig hon är lilla gumman som redan planerar för framtiden. Det låter ju givande med så många barnbarn för det är det BÄSTA som finns. Jag är säkert gammal i hennes ögon men det kan jag ta för JAG är hennes MORMOR.......

Cantina sa...

:D