Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

måndag, december 01, 2008

Lucka 1...

Dags för adventskalendern!

Jag har haft storstilade planer på att barnen i år ska få en present- och aktivitetskalender. Att de varje dag ska få ett paket vars innehåll på något vis har anknytning till en aktivitet vi kan göra tillsammans. Till exempel hade jag tänkt de skulle få varsitt pepparkaksmått den dagen vi ska till mormor och baka pepparkakor, julgranskula när det är dags att klä granen och så vidare. För några dagar sen insåg jag mina begränsningar och konstaterade att jag inte skulle hinna/orka fixa allt detta så nu har jag sänkt ambitionsnivån för årets kalender rätt rejält. Siktar på att få till en finfin kalender nästa år och nu har jag ju en hel del paket redan fixade så det borde ju inte vara några problem. Dessutom är nog barnen mer intresserade nästa år och förstår lite mer vad det handlar om.
I år kör vi alltså paket/aktivitet-light och har ett "prova på"-år. Får se hur många dagar vi fyller.

Idag fick barnen helt enkelt varsin Bamsetidning med tillhörande Bamseadventskalender. Vi öppnade med gemensamma krafter hela fyra luckor eftersom kalendern fuskstartade redan igår den 30 november då det var första advent.

Imorgon blir det premiärtitt på tv`s julkalender för mig eftersom jag jobbade idag. Undrar om barnen såg den? Man kanske kan se avsnitten på webbtv? Får nog undersöka den saken tror jag minsann!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!

Vad kul att hora av dig. Vilken harlig blogg du har. Vilken rolig ide med adventskalendern. Den ska jag fundera pa sa att man hinner med till nasta jul lol. Och vad jag saknar advent nar jag laste ditt inlagg. Ar det snart jul igen?
Du jag sag att det ar stor scraptraff i linkoping helgen 14 mars. Jag tankte att det faktiskt kunde vara roligt att vara dar och scrappa. Ar du intresserad? lo 250kr so 200kr eller hela helgen 350kr. Da ingick mat och fika. Later ratt okej. Hor av dig om du kanner for det. Jag vantar med att anmala mig ett litet tag. Men det ar enbart 50 platser och det blev fullt snabbt forra aret. sa vi far se.
Kram Helene