Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

måndag, december 29, 2008

Vattkoppor!

Åh så härligt det är när barnen kommer hem igen efter att ha varit borta en stund. Både de och vi är så kramiga och mysiga då.

Tyvärr har Alice lyckats bli sjuk igen. Hon hade lite feber i lördags kväll men sen i söndags morse var hon feberfri igen så vi trodde allt var ok och hon fick åka till mormor och morfar. Såg visserligen ett par små röda kvisslor på skuldran och bröstet men funderade inte vidare på det.
Idag när hon kom hem var hon full av prickar och vi kunde konstatera att det är vattkoppor.
Hon är trots allt pigg men det kliar något förskräckligt så vi gav henne lite Tavegyl när hon skulle gå och lägga sig. Visste inte alls hur mycket vi vågade ge henne eftersom hon fick det utskrivet när hon var ett halvår gammal och hade eksem på grund av äggallergi. Gav henne samma dos som hon fick då för att vara på den säkra sidan och imorgon förmiddag ska jag ringa bvc eller vårdcentralen för rätt dos.
Tror det hjälpte lite grann i alla fall för hon har sovit gott i 3 timmar nu med bara ett kort avbrott.
Lider med dig gumman min!

Nu väntar vi då bara på att även lillasyster Ellen ska insjukna. Just vattkoppor är jättesmittsamt så det är troligtvis bara en tidsfråga. Skönt att ha det avklarat sen i alla fall! En sak att stryka från listan.....

1 kommentar:

Cantina sa...

Hoppas att stumpan inte lider allt för mycket!