Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

torsdag, december 04, 2008

Söta, kloka lilla karamEllen!


Ellen, Ellen, Ellen!
Vår lilla tjej är så härlig och go. Oftast glad men väldigt bestämd med ett humör som heter duga.

När jag hämtade henne på dagis idag berättade fröknarna om hur det hade gått till vid vilan/sovstunden idag.
Ellen hade som vanligt vägrat sova. När den fröken som låg bredvid henne och försökte söva henne fick sätta sig upp för att säga till ett annat barn att sova säger Ellen kavat till henne: -Lägg dig ner!
När fröken försöker med att blunda och låtsassova petar Ellen på henne och befaller med myndig röst: -Vakna!
Till slut tycker Ellen det är nog och puttar till fröken och säger uppfodrande: -Flytta på dig!
Hihi, jag förstår att de ger upp efter det där :-) Inte lätt att övertyga en sån liten bestämd tjej om förträffligheten med att sova middag.

Upptäckte dessutom att Ellen nu kan saker vi inte trodde hon kunde. När jag hämtar barnen på dagis så sitter de och äter mellis. Jag gjorde dem sällskap en stund och ser då att Ellen har ett vanligt glas med mjölk. Oj, kan hon dricka ur det där säger jag. Jamen visst säger personalen, Ellen är så redig så det klarar hon utan problem. Snopen men stolt mamma som nu kommer gömma pipmuggen längst in i skåpet.

I dagens paktivitetskalender fanns det tvålstämplar och ja ni gissar rätt, dagens aktivitet blev ett familjebad med bubblor, lek och skoj!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha coola tjejen låter precis som Anton!!! Akta på dej! Flytta på dej mamma, neeej släck lampan! Goa ungar med hett humör - I like :-D