Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, december 03, 2008

Positiva känslor

Det gör mindre ont nu! Skönt!

Vaknade imorse och kände direkt att något var annorlunda mot igår. Jag kunde röra mig igen! Visst det ömmar lite varstans men jag kan fungera någorlunda normalt igen. Härligt och en positiv känsla!

Jobbar sen ett tag tillbaka hårt med att tänka och känna positiva saker. Det är inte lätt ska ni veta, snarare skitsvårt. Vissa dagar kommer man ingen vart och allt är bara mörkt, trist och tråkigt. Men andra dagar skiner solen, man är glad och pigg och livet kunde inte vara bättre. Så är det nog för alla, men jag har haft lite väl mycket mörker det senaste året och kännt mig allt annat än glad, pigg och full av livslust så nu har jag bestämt mig för att en förändring är ett måste!

Jag började ju redan i september med viktminskningsprojektet som hittills har gått över förväntan. Nu är det dags att ta nästa steg och det handlar om ordning och struktur. Behöver ordning omkring mig för att må bra och med två små barn, en flytt och totalrenovering av huset under de senaste åren så har ordningen rasat ihop ganska rejält vill jag lova. Nu ska det dock bli andra bullar av och under januari månad kommer varje ledig minut ägnas åt att sortera papper, städa i pärmar, gå igenom gamla flyttkartonger, rensa garderober och så vidare. Det kommer kännas helt underbart skönt när det är klart! Sen gäller det ju bara att fortsätta på den ordningssamma vägen även i fortsättningen så det inte blir lika rörigt igen..... Men det är en annan historia som man brukar säga.

I dagens kalender fanns det glitterpenna och papper och aktiviteten blev därför att skriva och rita varsin önskelista till tomten. :-) Nu håller vi tummarna hårt så att tomten kommer och hälsar på på julafton trots att vi inte kommer vara hemma utan hos mormor och morfar och att han har med sig de efterlängtade och önskade klapparna.

Inga kommentarer: