Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

tisdag, december 02, 2008

Ont överallt!

Idag har allting jag tagit mig för gjort ont. Kunde inte ens vända mig i sängen utan att stöna till så ont har det gjort/gör det i nacke, axlar och skuldror. Jag vet inte säkert om det beror på alldeles för mycket arbete den senaste tiden eller om det har något att göra med det faktum att jag druttade på ändan i söndags kväll. Kanske är det en kombination av de båda för även om det onda sitter på jobbrelaterade ställen så gjorde nog inte vurpan saken bättre.
Jag har därför inte gjort något av allt det som jag från början hade tänkt jag skulle göra, dvs byta gardiner i köket och sovrummet och baka, sätta ihop och dekorera ett pepparkakshus tillsammans med barnen. Men, men alla dessa saker kan vi göra en annan dag och idag var det helt enkelt en riktigt välbehövlig vilodag!

Ursprungligen var det tänkt att vi idag skulle åkt till min mamma för det årliga pepparkaksbaket med barnen. Tyvärr blev lilla mammsingen magsjuk i söndags och de bacillerna är vi inte så intresserade av så därför fick vi skjuta bakandet en bit in i framtiden. Vi får väl se när vi kan klämma in det.....

I barnens speciella kalender blev det som ni säkert förstår av ovanstående en helt annan present än den som var tänkt från början. Idag fick de varsin studsboll. Aktiviteten blev således lek hela dagen för barnen och vila för mamma. Bra va? :-D

1 kommentar:

Cantina sa...

Stackare - låter helt klart som gör mycket jobb. Var och hur slog du i kull häromdagen??
Så roligt att du skriver oftare nu! Det märks så tydligt att Lina gillar december mer än någon annan månad på hela året! Du t.o.m jobbar extra en hel dag och känner att du gjort en positiv insats. När hände det senast?
Hoppas att din mamma mår bättre!