Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, december 17, 2008

Julkonsert!

Det började INTE bra imorse.

Jag försov mig med 50 minuter. Klockradion stod och gick men jag sov som en stock och detsamma gjorde barnen! Suck det blev ju rätt stressigt kan man väl säga. Mamma kom vid 8 och vid 9 skulle vi vara hos frissan. Vi hann men det var med en hårsmån, hahaha.

När vi snyggat till oss gick vi i affärer, åt lunch och fikade resten av dagen. Tyvärr var Alice inte alls på bra humör idag och trilskades och gnällde hela tiden. Suck ibland är det bara jobbigt. Nästa gång får nog barnen vara hemma så mamma och jag hinner få något uträttat också.

Mamma stannade på middag och sen gick hon och jag på julkonsert i Cloetta center. Peter Jöback!
Konserten var superbra. En blandning av nya låtar, klassiker och humor. Peter sjunger ju dessutom helt underbart och har en suverän röst. Enda missen jag hörde var att rösten sprack lite lite på de höga tonerna i O helga natt. Det gjorde inget för det var så vackert ändå.

Bäst: Att få göra något skojigt och mysigt med mamma. All vacker musik.
Roligast: Disneymedleyt i mitten av konserten som var så himla kul. Innehöll till och med en liten fräckis om att äta myror. Skrattade så jag fick tårar i ögónen.
Sämst: Publiken. Irriterande att folk har så liten respekt för sina medmänniskor, både övrig publik och aristerna. Det pratades i telefon, sms:ades, pratades med kompisen bredvid, prasslades med kläder, dricka, påsar osv..... Jag går på konsert för att njuta av showen och musiken inte för att lyssna på andras mobilsignaler och prat. Mycket störande!

1 kommentar:

Cantina sa...

Så trist med folk utan respekt!! Grr...
Men gud så avundsjuk jag är på att du ändå fick gå på konsert med Peter Jöback! Hade velat det också!

Hur är det med barnen nu? Mår de något bättre?