Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

söndag, november 30, 2008

Första advent!

"När första ljuset brinner,
står julens dörr på glänt,
och jubelpsalmen klingar,
i helig tid Advent."
Imorse tände vi det första ljuset i adventsljusstaken i köket. Väntan och längtan till julafton har börjat på riktigt.
Vi åt en en god frukost tillsammans hela familjen och hade det riktigt mysigt innan jag var tvungen att gå till jobbet. Mmmmm tid att njuta!
Alice tycker om alla fina stjärnor, ljusslingor och adventsljusstakar som kommit fram nu.
När vi kom nerför trappan imorse och hon fick se mina nyinköpta röda ljuskoner som står på hallbyrån tillsammans med luciatåget viskade hon till mig:
- Men mamma titta så fint det lyser!
Ögonen var fulla av beundran. Tänk att det behövs så lite för att glädja ett barnhjärta. Och ett något vuxnare hjärta också för den delen.

1 kommentar:

Cantina sa...

Man får ju julkänslor bara av att läsa ditt inlägg!
Varm i hjärtat!