Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, december 10, 2008

Hipp, hipp hurra!

Hurra, hurra, hurra, idag är det min födelsedag!

Har inte firat dagen något nämnvärt eftersom jag jobbat hela eftermiddagen och kvällen, men jag fick åtminstone lite skönsång av barnen vid frukosten och nu ikväll när jag kom från jobbet hade Magnus fixat lite godsaker att stoppa i magen. Mysigt.
Ska ha kalas på lördag när vi är lediga allihop så då blir det tårta och ballonger till Alice lycka. Sånt ska man ju ha när det är kalas förstår ni väl.

I förmiddags ägnade barnen och jag oss åt att pyssla en stund. I dagens paket fanns det nämligen kryddnejlikor och apelsiner. Barnen fick varsit målarförkläde på sig så de inte skulle bli helt blöta av apelsinsaft och sen satte vi igång. Ellen behövde lite hjälp men Alice klarade sig alldeles på egen hand. De fick först sticka hål i skalet med en tandpetare och sen var det jättelätt att stoppa i nejlikan i hålet och trycka till. Det blev jättefina skapelser som luktar underbart gott och juligt! Jag tror nog vi hinner göra det här pysslet i repris redan innan julen är här för det var både enkelt, roligt och fint! Det går ju knappt att misslyckas med det.