Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

måndag, december 15, 2008

För lite sömn....

En dag i trötthetens tecken.

Det blev inte jättemycket sömn för mig igår natt. Barnen vaknade i omgångar (tack och lov inte samtidigt) och var ledsna, kinkiga och gnälliga. Framåt 3-snåret fick jag i alla fall alla att sova samtidigt och kunde själv sussa fram till 06.30. Skönt men långt ifrån tillräckligt.

Magnus spenderade hela förmiddagen och en del av eftermiddagen i sängen eftersom han jobbade natt. Ingen lätt sak att försöka hålla två sjuka töser lugna, stilla och tysta inomhus under så lång tid men det gick faktiskt ganska bra. Får väl rikta ett speciellt tack till Barnkanalen och Bolibompa!

Nu ikväll har barnen sovit lugnt och stilla än så länge, peppar, peppar, och jag hoppas de fortsätter med det resten av natten också.
Själv ska jag också strax gå och knoppa. Inget kul när man är själv. Känns tomt i sängen. Märks att jag inte är van vid att vara ensam.

Dagens kalenderöverraskning var ....tärnljus! Var ju meningen att Ellen skulle lussat idag men det gick ju förstås inte. Tror inte Alice kommer kunna gå på sin lucia imorgon heller men jag ska fixa deras särkar, band och kronor och så ska vi ha ett eget litet försenat luciatåg här hemma istället. Blir nog bra det också!

1 kommentar:

Cantina sa...

Så tråkigt att missa hela luciafirandet på dagis. Jag förstår verkligen din besvikelse! Men, som du säger, det kommer fler ggr och de vet ju inte vad de missar.
Och ändå - det är ju bättre att missa lucia pga sjukdom, än julafton...
Krya på er!!