Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

måndag, december 08, 2008

Måndag igen.....

Måndag igen och en typisk sådan också. Trött, grinig och klumpig. Allt som kan gå fel har också gjort det. Vi försov oss imorse och fick således stressa för att hinna till jobb och dagis. Alla var supertrötta och ville egentligen hellre vara hemma och mysa. Men icke då.

Ja, ja vi överlevde dagen och fick faktiskt en ganska trevlig eftermiddag här hemma sen. Barnen och jag dekorerade pepparkakor med kristyr när vi kom hem. Det var dagens paketaktivitet! Superroligt men kladdigt! :-D
Ni ska så småningom få se bilder på alla kalenderpaket och resultatet av några av dem. Tyvärr fungerar inte min usb-port så jag har svårt att få in bilderna i datorn utan hjälp av Magnus och därför dröjer det lite. Men de kommer, jag lovar!

Alice var riktigt pysselsugen idag så när jag skulle göra en paj till middagen ville hon också "baka". Det hela slutade med att hon fick göra en alldeles egen liten ostpaj. Jättefin blev den men hon hann inte smaka den idag för hon somnade i min famn efter en riktig trotsomgång med skrik och gråt över något odefinierbart. Hon vägrade alltså sitta med vid bordet och efter en halvtimmes trots, en lång dag på dagis, tidig morgon (hon vaknade redan klockan 05.00 idag) och en massa lek var hon helt slut. När hon började snarka i min famn var det bara för mig att bära upp henne till sängen och bädda ner henne. Återstår väl och se när hon vaknar imorgon och hur hungrig hon är då eftersom hon varken åt middag eller kvällsmaten idag. Lilla stumpan min!

Är ju vägningsdags idag egentligen men jag glömde bort det i röran imorse. Har funderat lite under dagen och kom fram till att det gör ingenting. Det är egentligen ganska skönt. Har därför bestämt mig för att inte väga mig (åtminstone officiellt) förrän måndagen efter nyår, det vill säga 5 januari 2009, då jag drar igång mitt viktminskningsprojekt igen. Känns bra att släppa lite på pressen och så vill jag inte behöva gå omkring med dåligt samvete för att jag unnar mig lite gott i jul! Vill kolla om jag faller dit direkt eller om jag faktiskt klarar att hålla en okej nivå. Så länge vikten inte drar iväg uppåt igen är jag nöjd!

Inga kommentarer: