Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

tisdag, december 30, 2008

Klåda och sista minuten shopping....

Sov inte så mycket inatt. Alice sov med mig i dubbelsängen och hon hade det jobbigt med klådan. Stackars gumman vaknade till hälften och grät och skrek om vartannat samtidigt som hon rev sig hysteriskt över hela kroppen. Inte lätt att trösta då.

Blev en lugn mysdag i soffan. Både jag och barnen verkade nöjda med det.
Pratade med vännen C om nyår och vi kom överrens om att fira men hos oss istället för hos dem som det var tänkt från början. Vi kör knytis så vi fixar drinktilltugg, förrätt, dessert och kvällssnacks och så ordnar de med varmrätten och vin och bubbel.
Smidigt eftersom vi hade allt hemma till desserten så det var bara att vispa ihop den ikväll och sen hittade jag ett jätteenkelt recept på förrätt som jag också förberett ikväll. Åkte och handlade det vi behövde komplettera med när barnen hade lagt sig och tro det eller ej men det var faktiskt riktigt lugnt och skönt på Maxi ikväll. Det var visserligen ganska tomt på hyllorna, men jag hittade det jag ville ha förutom en liten burk med fikonmarmelad och ruccolasallad som var slut. Får hoppas på att vi har det på jobbet imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars lilla gumman som har så mycket klåda. Hoppas hon är bättre idag.
Gott Nytt År!
Ha det så trevligt.