Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

tisdag, december 09, 2008

Smyckesparty

Har varit ledig idag! Skönt men tyvärr var det möte på jobbet klockan 10 som jag skulle på så min snälla mamma kom upp en sväng och passade barnen. Mötet visade sig vara väldigt ointressant och inget nytt av värde bestämdes så jag kunde lika gärna varit hemma och myst istället. Ja så är det ibland och nu fick vi ju en dag tillsammans med mamma/mormor och det tackar vi ju inte nej till!

Efter mitt möte åkte vi på en liten utflykt. Var inne på Blomsterlandet en sväng för att kolla på blommor men blev faktiskt lite besviken på utudet. Blev inte mycket handlat där vilket plånboken var tacksam för i och för sig. Vi var också inne på pysselbutiken MedMera. Där handlade jag en sak som ska bli kalenderpaket till barnen. Vad det var får ni se längre fram.

Nu ikväll har jag varit ute på roligheter med några av mina vänninor från "kollektivet". Vi har varit på smyckesparty på Lottas Design. Det var superroligt och jag gör gärna om det! NU ska jag köpa mig lite tänger, pärlor, tråd och lås och sen ska här "pärlas"!
Trodde inte jag skulle hinna göra någonting av värde ikväll eftersom jag är världens långsammaste pysslare men jag hann en hel del. Kvällens alster blev ett fint set bestående av matchande halsband, armband och örhängen. Dessutom hann jag göra två berlocker. Riktigt nöjd och jag fick till och med beröm av Magnus när jag kom hem och visade upp mig och han är inte särskilt pysselintresserad. Eller smyckes- eller modeintresserad heller för den delen. Det bästa av allt är att jag får tillfälle att använda mina nya fina smycken redan på lördag när jag ska ha kalas!

Bildbevis får ni som vanligt senare tyvärr :-(

1 kommentar:

Cantina sa...

Grattis på födelsedagen gumman!!!