Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

fredag, december 12, 2008

Feber och massor med snö!

Oj så mycket snö vi har fått idag. Härligt!
Vi hoppas på att Alice ska vara mycket friskare imorgon så vi kan gå ut och åka pulka, åtminstone en liten stund! Det skulle vara så roligts så håll gärna en tumme!

Alice ja, hon har haft rejält med feber idag. Började på 39,3 imorse, steg till 40,0 vid 14-tiden och toppade på 40,3 vid läggdags. Hoppas, hoppas att det vänder nu så hon får sova lite inatt. Jag tycker inte om att hon har över 40 grader när vi ska sova allihop. Det är lite otäckt! Ska sätta igång babyvakten inatt så jag hör henne tydligt om det är något.

Troligtvis är det influensan hon har åkt på för hon har knappt några andra symtom mer än febern. Nu i kväll och eftermiddag har hon dock börjat klaga över att det gör ont i ben, armar, huvud och hals så då kom jag att tänka på att influensan ju skulle härja som värst nu strax före jul. Blää hoppas vi andra klarar oss och att hon blir frisk snabbt. Vill verkligen inte vara sjuka i jul.

Mitt i all röra idag höll vi på att glömma kalenderpaketet. Eftersom Alice inte orkade med något pyssel idag blev det en liten leksak istället. Både Alice och Ellen fick varsin liten minidocka. Jättesöt bebis som är så liten att den får plats i en ask.

Inga kommentarer: