Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

söndag, februari 01, 2009

Lycka att ha goda vänner!

Idag känns allt lite lättare.
Alice mår mycket bättre och således verkar antibiotikan hon fick på jouren igår göra susen. Mina kollegor verkade också lite mer förstående idag, antar att de var stressade eller nåt igår även om det absolut inte är någon ursäkt till att få andra att må dåligt.
Jag fick dessutom en spark i ändan. Dags att ta tag i det där med nytt jobb och studier. Igår kväll satt jag och letade utbildningar och hittade faktiskt ett par stycken som jag kanske kan tänka mig. Vi får väl se om det blir skolbänken för mig till hösten. Jag ska allvarligt fundera på saken i alla fall.

Och bäst av allt,

Jag har en massa fina, superfina till och med, och omtänksamma vänner! De är kanske inte så många till antalet men de märks dessto mer när de behövs! När jag kom hem från jobbet nu ikväll stod det en STOR bukett med tulpaner på bordet. Malin hade varit här och lämnat dem hos Magnus med orden - Jag tror Lina kan behöva de här!
Så sant! De där vackra blommorna och framför allt gesten och värmen i den gjorde och gör mig så glad. Tänk att det finns så fina människor därute och jag får ha en av dem, ja till och med flera av dem som vän! Jag är en lycklig och tacksam liten skit just nu! :-D
Tack Malin för den humörsvängningen! Kram!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att kunna muntra upp, det behövs ofta så lite... KRAM

Anonym sa...

Oh va skönt att Alice mår bättre och att Du har kommit på andra tankar när det gäller jobbet. Jag finns här och ska stötta Dej så mycket jag kan. Vilka fina Vänner Du har, jag blev nästan tårögd när jag läste om blommorna.

Moosan sa...

Härliga vänner!!..det är inte kvantiteten som räknas utan kvaliteten!!
Ha det gott
Jennie

Cantina sa...

Men lilla gumman! Inte visste jag att du hade det så jobbigt!! Vårt internet hemma är allt annat än bra. Jag har lyckats vara inne i ca 5 minuter sedan torsdags kväll så jag hade ingen aning om att det var jobbigt för dig!
Ringer dig ikväll om du är hemma!