Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

söndag, februari 22, 2009

Med gråten i halsen

Idag höll jag på att börja gråta på jobbet.

Ringde hem för att kolla så allt var okej och om det var något jag skulle handla med mig när jag slutade för dagen. Efter en kort avstämning med Magnus ville även Alice prata lite och det lät ungefär nåt sånt här:

- Hej mammas älskling!
-Mamma, jag längtar efter dig!
- Och jag längtar efter dig! Har ni roligt? Mår du bra?
- Nää jag vilar i min säng. Jag har ont i örat. (Ledsen)
- Nä men hjärtat då.....
- Mamma! Jag vill att du ska vara hos mig nu! Snälla! (Ännu mera ynkligt och jag hör gråten i hennes röst)
- Ja gumman mamma kommer snart! Om bara en liten, liten stund.

Det var nästan så jag slängde på mig jackan och åkte på stört. Ja min älskling, det är klart mamma kommer! Men tyvärr funkar det ju inte så i verkligheten. Jag hade en knapp timme kvar att arbeta så det var bara att bita ihop och hoppas att tiden skulle gå fort.
Usch det gjorde så ont i mitt mammahjärta när hon sa att hon inte mådde bra. Inte ska hon väl behöva bli sjuk igen!? Termometern visade 37,8 vid läggdags så vi får väl se hur det utvecklar sig under natten. Kanske är det en öroninflammation, IGEN! Hoppas inte det! Kan det inte bara få vara lite övertemp som snabbt går över och imorgon mår hon finemang igen?

Inga kommentarer: