Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

fredag, februari 20, 2009

Äntligen mår alla bra, samtidigt!

Vill ni höra något omvälvande och alldeles fantastiskt otroligt?

Vi är friska! Japp allihop, vuxna och barn mår alldeles utmärkt och har så gjort i en vecka nu. Helt sanslöst och jag känner hur livslusten återvänder. Nu ser jag fram emot en vår med fler friska än sjuka dagar. Räknade häromdagen ut att barnen har varit närvarande på dagis, håll i er nu, 8 dagar sedan lucia! Tror inte jag har missat någon dag men helt säker ska jag erkänna att jag inte är. Slår man ut vad vi betalat i barnomsorgsavgift/ dag så blir det mycket dyra dagar. Som tur är för oss är både Magnus och min mamma pensionerade så när de orkat och kunnat har de hjälpt oss att passa barnen så vi har kunnat jobba. Tack vare deras hjälp och tack vare att jag jobbar i princip 50 % kvällar så har vi kunnat ta ut minimalt med tillfällig föräldrapenning. Hade vi båda jobbat enbart dagtid hade vi hamnat snudd på i ekonomisk kris och blivit avskydda på respektive arbete på grund av all frånvaro.

Trots att barnen är friska har de med undantag för i måndags inte fått gå till dagis alls denna vecka. Upptäckte i måndags att magsjukan som florerar på förskolorna här i stan inte alls redan hade härjat färdigt på vårt dagis som vi trott utan fortfarande var det en hel del sjuka både bland personalen och barnen. Med Josses och våra mammors hjälp löste vi barnpassningen och så fick töserna vara hemma och leka istället. Än så länge är vi friska och hoppas så förbli. Framför allt Alice behöver få vara frisk ett tag nu och samla krafter och bygga upp sitt immunförsvar. Hon har varit så svag hela vintern att hon blivit sjuk av minsta lilla bacill. Nu kan barnen vara hemma åtminstone till nästa torsdag så då hoppas vi all magsjuka är borta och att vi får normal vardag ett bra tag framöver!


Inga kommentarer: