Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

torsdag, februari 19, 2009

Risk för rån!

Jag fick en lite läskig påminnelse idag om att mitt arbete faktiskt inte är helt riskfritt.

Igår kväll hade mina kollegor jobbat under rånhot. Det var några ynglingar (snorungar eller idioter med annat ordval) som planerat rånet men polisen hade upptäckt deras plan innan de hann genomföra den, tack och lov. Ibland fungerar verkligen systemet som det ska och polisen är på rätt plats.
Även om ingenting hände så visst blir man lite skakad och idag har det pratats en hel del "på golvet" och i personalrummet. Det är ju den största skräcken man har under arbetstid, att bli utsatt för ett rån eller överfall. Det är ju som tur är inget man normalt går och tänker på men när något sånt här händer kommer alla tankar upp till ytan. Speciellt med tanke på att vi om bara en dryg månad ska börja ha öppet en timme längre på kvällarna. Färre kunder i butiken och utanför, färre personal och sen kväll ger ju större risk det förstår ju vem som helst.
Usch, ännu en anledning till att börja studera i höst! Vill inte vara rädd på jobbet!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter jobbigt med riskerna för rån, har tänkt lite på det när det gäller Johans jobb. Usch inget kul! På mitt jobb finns det inte ens smörgåsrån :) Där är man ju mest rädd att det ska hända barnen något. Ska på hjärt och lungräddningskurs nästa vecka det känns bra.

Apropå din kommentar i min blogg så är det verkligen dags att vi tar tag i hennes natt(o)vanor, har läst lite om det och det är tydligen vanligt att barn sover oroligt i denna ålder på grund av att det händer mycket i utvecklingen. Hon vill ju gärna ha bröstet när hon inte kan sova, inte så mycket för att äta utan mer för att hon är snuttesugen tror jag. För att bryta det tog vi till nappflaskan. Inte bra!

Ha det bra
Kram/Mia

Cantina sa...

Vad otäckt! Och vilket otäckt sammanträffande att det var just det här vi pratade om i förrgår!!