Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

måndag, februari 02, 2009

Nästan som att ha en kossa i trädgården.....




Här hemma dricker vi en hel del mjölk. Med två små barn (och ett stort ;-) ) i familjen blir det lätt så.
Idag när jag jobbade fick jag se den här pinfärska nyheten. Östgöta mjölk! Närproducerat så det förslår, det står till och med på förpackningen från vilken gård just den mjölken kommer. Coolt!
Gillar dessutom förpackningsdesignen skarpt. Kul att köpa mjölk som inte bara smakar gott utan också ser juste ut och samtidigt kunna stödja producenter i närområdet.
Att den sen bara kostade en futtig krona mer än Arlas mjölk gjorde ju inte saken sämre. Imorgon bitti blir det mjölk från Kättestad gård till havregrynsgröten. :-D Muuuuuuuu!

1 kommentar:

Cantina sa...

Härligt!! K nämnde att det skulle komma Östgötamjölk i butikerna och vi bestämde att det var något vi skulle stödja. Sedan att designen var otroligt snygg gör ju inte saken värre!
Förlåt att jag inte ringde igår - det körde ihop sig. Var tvungen att sy klart klänningen till dagens bankett och det tog mycket längre tid än jag trott.