Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, februari 11, 2009

Klädshopping och illamående

Helt plötsligt har det gått flera dagar och jag har inte bloggat alls. Får ju nästan lite abstinens hihi.

Anledningarna till bloggfrånvaron är väldigt varierande beroende på om vi pratar måndag eller tisdag. I måndags lyckades jag nämligen med konststycket att somna i soffan redan klockan 19.15 strax efter barnen lagts sig. Sen sov jag gott ända till 07.20 i tisdags morse med endast ett litet avbrott för fika och tandborstning , i nämnd ordning kanske ska tilläggas för säkerhets skull. Snacka om att vara i behov av sömn när man sover så. Men så var jag rätt pigg igår sen också.

Vad är ursäkten för igår, tisdag då? Jo då hade jag det faktiskt riktigt, riktigt jättetrevligt med hela huset fullt av folk. Hela elva vuxna och en halvårsbebis hade vi äran att ha på besök. Kan ju inte skryta med att de kom hit enbart för att träffa oss även om jag hoppas de flesta ändå tyckte det var liiite trevligt i alla fall. Nä den största anledningen till sammankomsten var att det var klädvisning. Me&I heter märket och det är inte första gången jag har träff hemma hos mig och inte heller den sista..... 7 april är det dags igen!

Den här gången hade de verkligen lyckats med kollektionen och det var jättesvårt att välja ut vad man skulle köpa. det fanns så mycket jag skulle vilja ha men ekonomin sätter ju vissa gränser även om jag fick en hel del rabatter, hela 400kr i avdrag samt en t-shirt utan extra kostnad! Superbra ju!

Det här kommer med Schenker i nästa vecka.......

Ellen får en klänning med "pussgrodan" på. Tror hon kommer bli jättesöt i den. Till den får hon de limefärgade frottepösbyxorna som även de syns på bilden. Alice får också hon dessa byxor.

Som ombyte så köpte jag för en gångs skull inte likadana klänningar till tjejerna. Denna gång valde jag "kalasklänningen" med prinsesstårtor på till min stora lilla prinsessa. Tror hon, som det kakmonster hon är, kommer älska denna klänning.


Som extra bonus får då Alice denna "kanintröja" som jag fick med helst gratis. Hade svårt att bestämma mig för vem av flickorna som skulle få den men eftersom Alice är den som har minst i garderoben fick det bli en till henne den här gången. Hoppas hon gillar den. I annat fall växer nog snart lillasyster i den.

Unnade även mig själv ett par fina tunna och jättesköna knickers inför sommaren. Eftersom jag är ganska kort så fick jag lite mer "pös" när jag provade än vad det är på bilden men det tycker jag nog inte är en nackdel. Tror de kommer bli välanvända under tunikor och klänningar i sommar. Får väl hoppas det bli bra väder så jag får använda dem också....
Alla bilder från www.meandi.se
Imorse när jag vaknade var jag inte lika nöjd som igår kväll. Hade en rejäl klump illamående i halsgropen och fick raskt rusa in på toaletten. Inget kräks men en hel del annat, ja ni förstår säkert utan närmare förklaringar. Under ett par timmar varvade jag mellan toaletten och sängen.
Barnen lekte snällt på sina rum under förmiddagen som tur var och framåt lunch började jag känna mig piggare igen. Nu ikväll har jag till och med kunnat äta helt normalt och även om magen tydligt visar att den inte är helt ok med det så har jag fått behålla alltihop. Nu hoppas jag bara att jag snabbt blir frisk och att ingen annan insjuknar. Vi ska ju för sjuttsingen fira bröllopsdag och ha tvåårskalas i helgen. Inte kan man vara sjuk då!

1 kommentar:

Cantina sa...

Hoppas, hoppas, HOPPAS att du inte smittade något i tisdags kväll!!
För övrigt alltid lika trevligt att läsa dina inlägg trots att jag redan hört det mesta!