Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

torsdag, februari 05, 2009

Effektiv

Ja inte tror jag detta inlägg kan klassas som speciellt mer intressant än gårdagen men vad sjutton jag skriver väl nåt ändå. Det är ju min blogg och jag får kladda den full av strunt om jag vill. ;-)

Fick en riktig sovmorgon imorse. Alice kom inte in och väckte mig förrän klockan var 8. Skönt, mycket skönt! Kanske är det därför jag orkat och hunnit med så mycket på min "att göra -lista" som jag faktiskt har.

Dagens resultat blev till slut:
* tvättat två täcken, fem kuddar, tre uppsättningar med lakan och två fleecfiltar. det blev 7 maskiner!
* plockat ur och i diskmaskinen och kört den en omgång.
* bytt sängkläder i vår och Alice säng
* städat vårt sovrum, Alice rum och övre hallen
* stuvat undan alla julsakerna
* lagat en enligt mig, men inte maken, supergod fiskgratäng
* OCH sist men inte minst har jag lekt och pysslat med barnen och varit en cool morsa! Precis som jag tänkte igår hihi.

Nu sitter jag här och vilar mina ömma fötter. Fattar inte att man ska få så ont i fötterna bara för att man håller igång och grejar en hel dag. Undrar om det eventuellt kan ha med åldern att göra? Nej så kan det inte vara, jag är ju knappt nyss fyllda 20, haha.

3 kommentarer:

Cantina sa...

Ontet i fötterna beror INTE på ålder. Det har jag haft så länge jag kan minnas efter en heldag med städ och tvätt!

Anonym sa...

Hej! Väldigt trevlig blogg du har, tycker om ditt sätt att skriva.
Hit kommer jag tillbaka!!!
titta gärna in till mej om du hinner mellan tvättarna..fnis.

http://rosalucia.bloggagratis.se

Anonym sa...

oj vad du var effektiv, jag blev tillomed trött av o bara läsa vad du hinner med... :-)
/Johan R