Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, februari 04, 2009

Intet nytt under solen denna afton

Har tyvärr inget vettigt att skriva ikväll så vill ni läsa något med substans är ni välkomna tillbaka imorgon. Kanske, kanske blir det bättre då.

Jag har åtminstone planer för vad som ska hinnas med imorgon så det skulle räcka för att fylla två veckor tror jag. :-) Får nog sortera och prioritera en smula.
Barnen och jag ska i alla fall pyssla och måla lite och sen ska vi ta oss en promenad upp till dagis för att lämna in 4 ! frånvarointyg som måste skrivas på. Japp töserna har som ni märkt varit en del sjuka.....
Tänkte också försöka hinna med att tvätta två täcken, vika ihop tre (ooops) överfulla Ikea-påsar med ren tvätt, eventuellt köra någon eller några maskiner med smutsiga kläder och lakan, bädda rent och städa alla sovrummen, stuva undan alla julsaker in i klädkammaren (ja de har på något konstigt sätt fastnat halvvägs), laga middag och så skulle jag helst av allt även hinna baka ett gäng bullar och någon kaka till Ellens kalas på söndag. HAha tänk om man hade fjorton armar och ett dygn hade 48 timmar. Då kanske jag skulle hinna hälften men nu, nä jag tänker inte ens försöka. Hinner jag de 5 första sakerna är jag nog nöjd! Jag är ju trots allt hemma för att ta hand om mina barn imorgon! Man måste få vila lite emellanåt också och så måste man hinna med en massa kul bus. Jag tänker vara en cool morsa imorgon så det så!

Inga kommentarer: