Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

tisdag, februari 24, 2009

Semlor och bokrea!

Ledig idag! Känns skönt efter helgpass och kvällspass på jobbet och sjukt barn här hemma. Välförtjänt vila! Haha vila var det ja, hur nu det ska gå till med två vilda ungar hemma varav den ena vaknade redan före 06 imorse. Men roligt har vi haft åtminstone.

Vi har hunnit med att leka, titta på film, fika och läsa under dagen. När pappa Magnus kom hem passade jag på att unna mig ett varmt bad med massor badsalt i vattnet. Fick bort en massa död hud och efteråt var jag alldeles len och mjuk även om vissa delar nu är lite eksemangripna. Jag går till hårt motangrepp med en massa dundersalvor så jag ska nog vinna den kampen.
Barnen blev avundsjuka när jag badade så när jag var klar fick givetvis även de plaska en stund innan det var Magnus tur.

När hela familjen var ren och fin susade vi ut till Tornby. Vi lyxåt på Mc Donalds såhär mitt i veckan innan vi gick in på Maxi. Där hittade vi det vi sökte, bokrea och barnkläder. Jag såg nämligen i reklambladet att de hade allvädersset till extrapris den här veckan så det kikade vi närmare på. De såg jättefina ut så barnen fick varsitt set med byxa och jacka. Blir ju suveränt till dagis i vår. Vi matchade setet med nya blommiga gummistövlar, också till extrapris och outfiten var komplett. Skönt att ha det klart redan nu.

Bokrean då. Jo det fanns en hel del som jag ville ha. Maxi har ju lägst pris på de flesta böckerna så jag shoppade en hel del. Sen hade jag sparat två bonuscheckar så då blev det lite extra rabatt. Inte dumt alls.
Jag köpte en hel del barnböcker men även en trädgårdsbok, tre kokböcker, en faktabok om barn och en roman till mig själv. Jag har ytterligare en kokbok och så några pysselböcker på önskelistan men de fanns inte på Maxi så dem får jag titta efter nere på stan på lördag då jag ska dit.

Nu ska jag sätta mig och bläddra lite i mina "fynd" och mumsa på en semla för det är ju faktiskt fettisdagen idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej va mycket bra böcker du hittat.
Jag ska med på stan på lördag, utam barn :-P Vi kanske ses!

Anonym sa...

Oj va mycket böcker du hittat, jag hittade bara en. Får väl kolla på lördag. Det blev fint med semlor på det vita fatet, blir nästan lite sugen på att köpa ett till mej själv.