Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

lördag, februari 07, 2009

En händelserik dag

Oj, oj vissa dagar händer det så mycket och andra nästan ingenting. Tänk att det kan vara så olika. Idag hade vi roligt nog en dag av typ 1. En riktigt trevlig och mysig dag trots att den inte blev helt enligt planerna.

Vi startade upp med en rejäl sovmorgon och mys i sängen med HELA familjen. Satt inte vid frukostbordet förrän vid 9.30! Snacka om lyx när man är en småbarnsfamilj!

Efter dusch och påklädning for vi iväg ut till Tornby för att inhandla inflyttningsblomma inför eftermiddagens besök hos min bror och hans flickvän samt fiskdammspresenter till morgondagens barnkalas. Gick finfint trots att det var hemskt mycket folk. Det var till och med så mycket folk att vi fick ställa in det utlovade korvätandet på Ikea på grund av att vi inte hittade någon parkering. Tack och lov hade de korv med bröd på OKQ8 strax bredvid. Betydligt mindre folk och lugnt så barnen blev mer än nöjda!

Något sena susade vi vidare ner till Björkhult och väntande lyxfika. David och Linda har nu fått jättefint hemma. Kul att se hur huset har förändrats. Fint men oj så mycket arbete de har lagt ner!
Alice och Ellen trivdes som två glada fiskar och var riktigt väluppfostrade och glada barn. :-) De kramade gosedjur, fikade både bulle, kex och kaka, fick saft i Nalle Puh-glas, lekte med och klappade katten och sist men definitivt inte minst.......
....... tittade på, klappade och matade hästarna med morötter! Oj, oj vilken spännande dag för en 2-åring och en 3 ½-åring.

Alice fäste sig vid den största hästen, Raffi, direkt. Det var bara den som skulle få hennes morötter, ingen annan.
Raffi är nog den största häst jag sett. Jag är ju ingen hästexpert men även enligt de som vet och kan så är han visst stor för att vara häst. Huuuu tur att han verkar snäll och att det var ett elstängsel mellan oss. ;-) Jag tycker hästar är fina och ståtliga djur men lite läskigt stora kan de allt vara. Tur för Alice att hon har "moster" Linda om det där hästintresset håller i sig.

Eftersom vi hade så trevligt drog klockan iväg en hel del och lagom när vi skulle åka hem var det middagsdags. Bjöd lite ofint in oss själva till mina föräldrar på middag. Smakade väldigt gott med spaghetti och köttfärssås. Barnen, och speciellt Alice, åt som om de inte hade sett mat på flera dagar och man kunde absolut inte tro att de bara några timmar tidigare ätit en massa fikabröd.

Efter maten lastade vi in packning och barn i bilen och skulle åka hem. Hann väl 20 meter innan Magnus stannade och gick ur bilen.
-Vad är det? undrade jag. Svaret var inte kul.
- Det är ingen luft i framdäcket.

* piiiiiip*

Bara att backa tillbaka och leta upp min pappa för att testa om det räckte med att fylla på luft. Som tur var gjorde det det så vi kunde ta oss hem. Men det var lite spänt. Jag hade inte lust att byta däck i beckmörkret mitt ute i skogen någonstans. Tack och lov slapp vi det.
När vi parkerade här hemma och jag bar in våra sovande barn till sina sängar upptäckte Magnus utan större ansträngningar att det faktiskt är ett hål i däcket. Det pyste rätt bra efter den åkturen så imorgon blir det att byta till ett sommardäck där istället och så blir det verkstan och lagning på måndag. Skönt att det är snabbt fixat åtminstone.

Kvällen har vi sen spenderat i tv-soffan. har kikat på Melodifestivalen. Lite skojigt men ganska väntat resultat. Jag blev dock lätt nervös på programledaren. Småhysterisk och lite FÖR mycket är väl mitt omdöme. Dessutom kanske man skulle kunna önska lite mer manusgenomgång till nästa omgång. Hon verkade ha väldiga svårigheter att prata fritt. Jag tyckte hon stod och läste innantill på korten mest hela tiden. Känns inte så kompetent och lite amatörmässigt. Kanske var hon nervös? Ingen aning men jag längtade efter Luuk i alla fall!

Fick veta att ett par kompisar till oss nu ikväll fått ett litet flickebarn.
Grattis Linda och Mikael! Och välkommen till världen lilla tös!


Visst är hon söt!

1 kommentar:

Cantina sa...

Jag blir så glad när jag läser dina inlägg!!
Vi ses i em!