Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, november 19, 2008

Feber och punktionssvar

Trots att Alice nu har ätit sitt Kåvepenin i 3 dagar av 5 så har hon nu ikväll 40 graders feber. Känns inte alls bra så imorgon blir det ett nytt samtal med vårdcentralen. Om nu inte ett mirakel händer över natten då... Tycker så synd om henne och börjar bli ordentligt orolig. Varför blir hon inte frisk?
Imorgon ska hon i alla fall få pepparkakor till mellisfikat som hon önskat. Jag handlade en stor burk ikväll när jag jobbade.

Glömde ju berätta igår att jag nu fått provsvaret från punktionen jag gjorde. Knölen består av fettceller och bindväv och är antagligen helt ofarlig. För säkerhets skull ska jag på återbesök hos läkaren om en månad och är körteln fortfarande lika stor eller större så blir det ytterligare en punktion. Känns ju bra att de kollar upp det ordentligt!

Har som sagt jobbat ikväll och det var mycket folk som handlade och massor att göra. Vi slog nog försäljningsrekord och det kändes som om det vore fredagkväll. Nu är jag helt seg i både armar och huvud och ska strax gå och lägga mig så jag orkar med morgondagen.


Passade på att köpa Peter Jöbacks julskiva "En god jul och ett gott nytt år" som endast säljs på Ica. Har man Ica-kort kostar den bara 69 kr och annars får man betala 149 kr. 10 kr går till Childhood så förutom att få njuta av lite finfin julmusik så gör man en god gärning!

Vill ni ha ett smakprov eller mer information finns det på Icas hemsida, klicka på bilden så kommer du dit.

1 kommentar:

Cantina sa...

Skönt att punktionen inte visade något allvarligt!