Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

lördag, november 29, 2008

Mycket sömn och mycket jobb

Har ni saknat mig?

Det var inte meningen att jag skulle hålla mig borta så här länge men i torsdags hade vi en datorfri kväll här hemma och igår var jag något hiskeligt trött så jag somnade i soffan vid 19.30!!! Vaknade till vid midnatt och flyttade in till sängen och sen sov jag till 07 imorse. Underbart skönt och precis vad jag behövde men därför blev det inget bloggande tyvärr.
Det var nog tur att jag fick sova igår natt. För.....

Det blev en lååååång arbetsdag idag!

En av tjejerna som skulle jobba kväll ringde sig sjuk och det var ingen som kunde ta ett extrapass. All personal hade annat inbokat ikväll, ordinarie som extra.
Är det bara jag/vi som inte har något socialt liv längre och sitter hemma framför tvn en lördagkväll?

Det hela slutade i alla fall med att snälla lilla jag erbjöd mig att stanna kvar, för inte har jag hjärta att bara gå hem och sätta mig i soffan när jag vet att en av mina kollegor sitter ensam i kassan och sliter. Nä då tar jag de där extratimmarna även om det tar emot. 08-21.30 blev alltså slutresultatet av min snällhet!
Fördelen med att jobba lite extra såhär är att just på lördagkvällar är det väldigt bra betalt, 100% i OB. Att chefen sen dessutom visar sin uppskattning genom att erbjuda ytterligare extra betalt är ju inte heller fel! Kanske skulle jag jobba lite extra framöver för då skulle jag snart få ihop till en symaskin hihi.

Inga kommentarer: