Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, november 12, 2008

Paus....

Oj, jag har ju helt glömt bort att uppdatera viktkollen denna vecka. Kanske det beror på att det inte känns lika viktigt just denna vecka eftersom jag gett mig själv en liten paus och bara satsar på att hålla vikten just nu. Jag lyckades alldeles förträffligt med det kan man väl säga. Vågen visade nämligen exakt samma siffror i måndags som förra måndagen. +/-0 är för närvarande ett alldeles utmärkt resultat.
Nu ska jag bara ladda batterierna så kör vi en ny minskningsperiod alldeles strax! Heja. heja!

Igår var jag på banken.
Vi måste sätta om ena bostadslånet vilket inte känns alltför kul med dagens ganska höga räntor. Jo, jo vi får väl vara glada att vi faktiskt har ganska små lån och inte sitter med någon nyproducerad 3,5 miljonersvilla. Skönt!
När jag ändå var på banken fixade jag en del andra småsaker som inte blivit av att vi tagit tag i. Så nu har även minstingen i familjen, det vill säga Ellen, ett alldeles eget sparkapitalkonto OCH ett fondkonto. Nu gäller det bara för stumpan att mata spargrisen ordentligt i framtiden så hon har något att sätta in på kontona också.

Annars då? Jo jag har varit ledig från jobbet i två dagar vilket har varit skönt då jag inte mått helt perfekt. Haft lite huvudvärk och är lite snuvig emellanåt. Barnen hade studiedag i måndags och med alla sjukdomar vi haft på sista tiden så är det inte många dagar de varit på dagis de senaste veckorna. Imorgon gör vi dock ett försök igen så få vi se hur länge det går den här gången.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt med ett livstecken!! Jag nästan oroat mig för var du tagit vägen. Har ju väntat och väntat efter åtminstone viktuppdateringen! Skönt att du är nöjd med resultatet och så peppar jag på dig när du snart kör igen!!