Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

lördag, november 22, 2008

Virkad tomte!



Hittade den här söta tomten inne på Fröken Elsas virkblogg. Det är hennes eget mönster som hon är så snäll och delar med sig av.
Jag kan verkligen inte virka men den här lille krabaten var så supersöt så nu ska jag baske mig köpa några nystan och så blir det virkning om kvällarna framöver!

Klicka på bilden så kommer du till mönstret!

1 kommentar:

Cantina sa...

Härligt Lina!! Jag föll också för den här tomten så den ligger på Att-göra-listan!
Känns så härligt att äntligen få utlopp för all kreativitet som legat uppdämd! På lunchen ska jag köpa mig en symaskinsnål att sy i stretch och sedan väntar en mössa hemma på att få bli ihopsydd. Sedan håller jag på att virka mig en rosa sjal och några dammsugare och några fler kanelbullar och... Nu börjar jag förstå att folk känner att de inte hinner med!
Tråkigt dock att K inte fattar nåt och inte bryr sig. Inte en enda gång har han frågat vad den rosa, virkade tingesten, som numera är över halvemetern lång, ska tänkas bli för nåt :-(