Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

tisdag, november 04, 2008

Punktion

Klockan 9 i förmiddags var jag på US för att göra punktionen av den förstorade lymfkörteln jag har i halsen. Sköterskan och läkaren stod faktiskt till och med och väntade på mig när jag kom så alltihop klarades av väldigt fort. Jag var nog ute från undersökningsrummet redan 09.05 tror jag.
Det var väldigt skönt att få det gjort nu för jag måste nog erkänna att jag varit lite nervös. Visst är man orolig för vad resultatet ska visa, man vill ju inte vara sjuk, men jag har varit minst lika orolig över själva ingreppet tror jag. Jag trodde allt att det skulle göra betydligt ondare än det gjorde. Visst kändes det men inte alls så mycket som jag befarat. Själva nålsticket kändes ungefär som vilket blodprov som helst men sen ska man visst peta runt lite med nålen inne i körteln för att cellerna ska fastna ordentligt och det ömmade lite, men jag har varit med om värre! Efteråt var jag lite öm och det liksom värkte lite i körteln ett tag men efter en stund gick även det över.
Nu återstår bara att vänta på provsvaret. Jag skulle få besked om 1-2 veckor ungefär sa de.Håll tummarna att allt är bra!

1 kommentar:

Cantina sa...

Jag håller också alla tummar och tår jag har!!