Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

måndag, november 24, 2008

Mumsiga kakor!

Har som vanligt jobbat kväll eftersom det är måndag. Därav det sena inlägget idag.

Lovade ju en massa bilder igår men tyvärr ligger bilderna på pajen och trädbelysningen fortfarande i kameran och jag kan inte få in dem i min dator utan makens hjälp eftersom min usb-port är trasig. :-( Men den som väntar på något gott.......

MEN, bakverken har jag ett par bilder på se dem kan ni få se. De är inte kakor av den vanliga sorten utan virkade sådana. Har tänkt visa dem länge men det har helt enkelt inte blivit av. Det är min snälla mamma som har gjort dem till barnen att leka med, därför är de kanske lite mer pedagogiskt utformade än "riktiga" kakor. "Dammsugarna" har till exempel olika färger så barnen ska kunna lära sig vilken som är vilken. Bra va?

Supersmarriga chokladbollar

Färgglada och pedagogiska "dammsugare"

Hela brödfatet fullt med godsaker! Visst ser det inbjudande ut?!
Har blivit lite inspirerad av alla handarbetsbloggar som finns därute där det visas upp så fina hemgjorda saker. Jag har ju (än så länge) inte gjort så mycket på egen hand men däremot har vi förmånen att ha flertalet i familjen som gärna virkar, stickar och syr. Tänkte att jag ska fota lite av alla de fina saker vi fått och visa er här. Men det blir framöver någon gång. Håll ut!

Inga kommentarer: