Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, november 26, 2008

Kanske det blir bra.......

Idag har vi varit på vårdcentralen - IGEN!
Alice fick återigen feber igår. 39,3 hela dagen och natten. Ringde och bokade en tid hos doktorn för så här kan det ju inte hålla på!
Imorse var hon dock feberfri igen och på vårdcentralen hittade man inga fel på henne. Jo hennes blodvärde var i lägsta laget (104, ska ligga mellan 100-150 hos barn) så nu blir det massvis av blodpudding, leverpastej och broccoli framöver. Tur att detta är mat som tösen älskar!
Imorgon gör vi ett försök med att jobba/gå till dagis så får vi se hur länge vi får ha "normal" vardag den här gången.


Är så stolt ikväll.

JAG LYCKADES!!!!!!

Efter middagen drog jag iväg ner på stan och köpte garn och virknål nr 2. Sen skrev jag ut tomtemönstret och virkskolan och satte mig i soffan. Två timmar senare (ooops hoppas det går fortare sen ;-) )har jag nu åstadkommit en tomtekropp! Jag gjorde lite fel så den blev väl inte perfekt men vad sjutton det blev någonting i alla fall. Nu ska jag bara göra luva, skägg och ansikte så får vi se om han blir presentabel eller ej. Garnet lär ju räcka till många försök och övning ger färdighet så skam den som ger sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att Alice håller sig frisk nu!
Kul att du vågade ge dig på en liten tomte. Är sugen jag också, men jag har ju så många projekt och alldeles för lite tid :-)