Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

torsdag, november 20, 2008

Vab, julschema och smarriga recept

Idag var det min tur att "vabba". Alice hade runt 40 graders feber hela natten så det blev ett nytt besök hos doktorn idag vilket ledde till en förlängning av den penicillinkur hon redan går på. Det blir 10 dagar istället för 5. Febern i sig var visst inget att oroa sig över så länge som hon dricker, kissar och verkar hyfsat ok. Jag är i alla fall inte helt övertygad men vi får väl avvakta och hoppas det ger med sig snart helt enkelt.

Har suttit och försökt planera barnens tider på förskolan i mellandagarna. Det är ju inte det lättaste när jag inte fått mitt jobbschema för den perioden ännu. Vi bestämde helt enkelt att barnen får vara hemma under helgerna och så får vi lösa barnpassningen på något sätt. Sånt fiar sig alltid och det känns skönt att barnen slipper flänga runt på något annat dagis med annan personal som kan bli fallet om det blir få barn som har omsorgsbehov. Jag kan ju inte neka till att det känns MYCKET frestande att ta föräldraledigt de där veckorna. Men nej så blir det inte. Finns mycket pengar att tjäna under alla röda dagar där. Tar hellre en längre sommarsemester!

Sitter nu ikväll och letar goda julrecept på internet. Allt från mat till kakor och framförallt godis är av intresse. Är det någon därute som har några favoriter att bjuda på? Lämna gärna receptet eller en länk till det i kommentarsfältet i så fall!

1 kommentar:

Cantina sa...

Lilla gumman - hon måste ju krya på sig snart ju!!

Vad fin du gjort din blogg!! Jag gillar verkligen blått och bilden var ju skitsnygg!
(fast jag är lite putt över att du lämnat en kommentar på F.A.E´s kläder och inte på mina bullar ;-))