Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

måndag, september 29, 2008

Viktrapportering

Imorse kändes det som ett riktigt nederlag när jag klev upp på vågen. På en vecka har jag "bara" lyckats gå ner o,3 kg och väger således 70,6 kg nu.
Mmmm jag vet att man har platåer när viktminskningen avstannar och jag vet att det är positivt så länge det i alla fall går neråt men det är ändå inte kul. Det är ju mycket roligare när siffrorna är stora.
Har en liten teori om att jag kanske helt enkelt är en sådan människa som går ner i tvåveckorsintervaller. Om man kollar på mina siffror verkar det onekligen så. Alltså borde nästa veckas siffror bli enorma! ;-)

För att väga upp (ha,ha) det lite negativa med något positivt så har jag äntligen kunnat motionera idag. Fick sällskap av Lotta på 5-kilometersrundan i skogen vid lunch när jag hade lämnat barnen på dagis. Det var underbart väder, vacker natur, jättetrevligt sällskap och bra motion på samma gång. Kan inte bli bättre! Dessutom bestämde vi att vi ska göra om det redan på onsdag kväll så denna vecka kan jag nog nå mitt mål med tre motionstillfällen. Perfekt!

Nu ska jag strax sova och ladda inför två lediga dagar med barnen. Ska bli mycket skönt efter 6 intensiva arbetsdagar. Känns som jag har förjtänat lite lugn och ro nu.
Kram på er allihop och sov gott!

1 kommentar:

Cantina sa...

Trist att vågen inte var snäll mot dig, men som du säger - det är ändå rätt håll!
Lät underbart med den där promenaden! Jag själv har varitväldigt dålig på att ta mig ut i det underbara väder vi faktiskt har haft, men så är det.