Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

måndag, september 08, 2008

Sjukskriven och viktresultat

Lyckades kämpa mig igenom helgen med nöd och näppe.
Hade så hemskt ont i halsen när jag kom hem efter jobbet i lördags att jag knappt kunde prata med barnen. Usch, det blev för mycket och jag satte mig och tjöt en skvätt.
Och tjutandet tog inte slut där inte. Nä varje gång jag fick en hostattack kom tårarna. Hemskt! Till slut tog mina arbetskamrater kommandot igår och mer eller mindre övertalade mig om att jag faktiskt borde stanna hemma idag. Sagt och gjort, här sitter jag nu i soffan och kurerar mig.
Har ledig dag imorgon och sen får jag se hur jag mår innan jag bestämmer mig för om det blir jobb eller inte på onsdag kväll.

Nu till lite roligare saker!
Idag var det dags för första vägningen! Spännande!
Tog sovmorgon så jag måste väl medge att det var mera förmiddag än morgon när jag ställde mig på vågen men det spelar ju ingen större roll ju.
Resultatet blev dock över förväntan! Trumvirvel tack drrrrrrrrrrrr...........

73,4 kg!

Jag har på en vecka gått ner hela 3 kg!
Jag vet att det är första veckan och att det kommer stanna av men jag tycker ändå att detta är helt fantastiskt. Hoppas nu att det fortsätter åt samma håll även i fortsättningen även om viktminskningen per vecka kommer bli betydligt mindre! Bättre start än så här kunde jag ju inte fått!

2 kommentarer:

Anonym sa...

WOW kanon!

Anonym sa...

Krya på dig gumman!!
Men ÅH vad roligt att höra om vikten! 3 kilo :-o!! Det är ju MASSOR!! Go Lina!
Själv var jag otroligt PMS-ig förra veckan vilket resulterade i noll promenader, noll koll på mat men däremot både Coca Cola, godis och pizza. Konstigt nog visade vågen, trots detta, minus igår.
Nu är jag förkyld så nu ska jag ta det lugnt med träningen...