Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

fredag, september 26, 2008

Aj, mitt finger!

Höll på att mista fingertoppen på vänster pekfinger idag. Klantade mig när jag skar grönsaker till tacon vi åt till middag och skar mig rejält. Aj!
Skrämde upp Alice när jag skrek till men sen ville hon ta hand om mig och sätta på ett "pippi"-plåster. Snälla lilla älsklingen som är så omtänksam! Gör ont som sjutton så det var ju tur i oturen att det var vänster hand och inte höger eftersom jag ska jobba hela helgen. Hade inte varit kul att sitta och knappra på kassan med det pekfingret!

Har varit hemskt trött idag och somnade till och med på soffan nu ikväll när jag hade lagt barnen. Magnus var ute i garaget och mekade med bilen så det var alldeles för lugnt och tyst. :-D Ska nog ta och dra mig upp till sängen nu faktiskt så jag orkar med att jobba imorgon. Blir långa dagar både lördag och söndag så jag behöver nog all energi jag kan få.

2 kommentarer:

Cantina sa...

Tydligen SKA man skära sig i fingret när man gör tacos. Det var ju inte första gången du skar dig och igår skar även jag mig. Som tur var skar jag bara av nageln, men ändå!!
Förresten - "din" affär tog betalt för TVÅ (2!) Coca Cola trots att jag bara köpte EN. Grrr...

Lina sa...

Haha det var bara för att du med säkerhet ska komma in igen och besöka mig :-D