Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

torsdag, september 11, 2008

Inspiration och kommentarer

Varför skrivs det så få kommentarer?
Jag ser ju att jag har besökare här varje dag men det är hittills "bara" 3 personer som står för samtliga kommentarer. Även om jag främst bloggar för min egen skull så visst skulle det vara roligt med lite mer respons.

Har märkt att detta är ett vanligt fenomen runt om i bloggvärlden. Många besök men få kommentarer. Känns ju trösterikt att det inte bara är jag som är supertråkig men det får mig att fundera på varför det är så. Många har ju blogg själva och tycker det är roligt att läsa kommentarer men man tänker inte på att den bloggare man besöker faktiskt antagligen tycker likadant.
Själv är jag jättedålig på att skriva kommentarer när jag besöker någons sida men jag lovar att jag ska jobba på att bli bättre på det!

Idag hade Alice varit dukvärd på dagis. Detta är tydligen STORT och märkvärdigt att få vara. I praktiken innebär det bland annat att de får hjälpa till att duka fram tallrikar och mat vid lunchen. De får sen gå in till de andra barnen vid samlingen och presentera vad som serveras till lunch just idag.
När Alice skulle presentera dagens mat fick hon lite hjälp av en av fröknarna som agerade sufflör. Meningen var alltså att fröken viskade först till Alice och Alice upprepade sen högt för de andra vad fröken sagt. Men det blir inte alltid som man tänkt sig och Alice tyckte nog maten lät god för så här hade det låtit:

Fröken viskar: Soppa
Alice: Mmmmmm
Fröken igen: Soppa
Alice igen: Mmmmmm
Fröken: Smörgås
Alice: Mmmmmmm
osv...

Ja hon höll med så snällt och tyckte att visst har fröken rätt men inte tänkte hon tala om det för de andra. :-D
Till slut kunde visst inte fröknarna hålla sig för skratt längre och jag förstår dem.
Sötnöt!

Måste bara få visa er den här artikeln.
Den snygga tjejen som artikeln handlar om, Charlotta, är min stora inspiration och dessutom en granne och vän. Jag har sett hennes viktminskning i verkligheten och jag är imponerad!
You go girl! Så snart jag är frisk ringer jag och så tar vi rundan i skogen va?

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article3274575.ab

6 kommentarer:

Anonym sa...

Wow vilken tjej, snart är du där också tejjen!

Anonym sa...

Här är jag - en av dem som skriver kommentarer ;-)
Tänk att hon såg ut så tidigare. Hon ser verkligen fräsch ut nu!
Och, som Malin skrev, snart är det din tur att se ut sådär! Och jag har bestämt att jag ska dra iväg dig på en liten "happening" när du uppnått ett visst delmål (bestämt av MIG). Vad det handlar om tänker jag ännu inte avslöja!

Lina sa...

Tack för stödet tjejer, ni är för gulliga!
NU blev jag ju inte ett dugg nyfiken och taggad Cantina. Tyvärr tror jag inte det går lika bra den här veckan för jag mår verkligen inte bra än och nu har suget satt in. Har inte trillat dit så grovt än men det har varit nära.....

Anonym sa...

Spelar väl ingen roll om det inte går lika bra som förra veckan. Bara det går åt rätt håll. Och förresten - 3kg/vecka kanske är en lite FÖR rask takt?!

Anonym sa...

Hittade din blogg av en slump o har sparat den som bokmärke. Kul o läsa om andras vardag.. :) Kommer följda dig men är som sagt dåligt på o ta mig tiden att skriva kommentarer... Sorry! Ha det så bra! :)

Lina sa...

Cantina: JA -3 kg i veckan är verkligen för mycket. 1kg skulle nog vara lagom.

Jenny: Kul att du hittat hit. Jag är själv superdålig på att kommentera så jag förstår. Jag bara funderade lite på varför det är så igår därav inlägget.

Kram på er!