Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

lördag, september 13, 2008

Vårdcentralen och ny layout

Jaha nu har vi visst passerat midnatt och jag sover inte än. Suck varför blir det så här? Jag är ju jättetrött egentligen.

Eftersom jag fortfarande har hemskt ont i halsen och den ser allt annat än snygg ut om man tittar ner i den så bestämde jag mig imorse för att ringa Vårdcentralen och be om en tid. Fick en direkt klockan 9 så det var bara att ta en paus från jobbandet och åka dit.
Väl där konstaterade läkaren att det "bara" rör sig om en elak virusinfektion så det går inte att medicinera och jag har inget annat val än att stå ut tills det går över av sig själv. Suck, det är ju nästan så jag hoppades lite på en halsfluss så jag kunde fått en penicillinkur och blivit frisk snart. Det här sketna viruset vet man ju inte när man blir av med! Med min tur tar det säkert en vecka till. Minst!

Jag fick i alla fall en återbesökstid om tre veckor för hon tyckte min högra lymfkörtel var lite väl stor. Speciellt som jag inte har direkt ont där och eftersom den vänstra inte ens känns. När jag sen sa att jag haft så här länge och att den ibland känns även när jag är frisk så bokade hon in mig direkt.
Jag fattade ingenting. Det där har jag ju haft länge och det är väl inget speciellt med det, eller? När jag frågade henne vad som kunde vara orsaken till att det var så ville hon inte svara utan sa bara att det är säkert inget. Nä det är det säkert inte heller för jag lider ju inte av den (förutom när jag är förkyld då) men hon kan väl svara när jag frågar. Det där svaret skrämde mig nog mer än det lugnade.....

Ser ni förresten att jag jobbat lite på bloggens layout? Det är långtifrån klart för det blir man väl aldrig men det blev lite roligare än innan åtminstone. Jag tycker bilden i rubriken är så fin så den är jag nöjd med. Måste väl passa på att skryta lite också och säga att det faktiskt är jag själv som är fotografen. :-D

1 kommentar:

Anonym sa...

Bilden är klockren! :)