Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

fredag, september 19, 2008

Nu är det helg!

Äntligen fredag!
Visst är det väl skönt att vi nu har en hel helg framför oss? Jag är extra nöjd eftersom jag är ledig denna helg.

Tyvärr har jag dock fortfarande jätteont i halsen så det förtar en del av glädjen. Dessutom har Ellen rejält med feber (39,7 vid kl 18), troligen på grund av att hon förra veckan fick 18-månadersvaccinationen. Det i kombinaton med att båda barnen är förkylda med rinnande näsor och hosta gör att vi i denna familj är rätt skruttiga just nu. Det vore ju skoj om vi kunde få vara pigga och ha lust att hitta på något när vi nu har tid. Vi har ju varit sjuka på något sätt i nästan 3 veckor nu och det börjar kännas riktigt tråkigt.

Ikväll ska vi i alla fall mysa i soffan med tända ljus och rykande hett te! Kanske, kanske blir det till och med en skorpa till. ;-)
Det är detta som är så mysigt med hösten. Att ta det lugnt och bara vara en stund. Hoppas på att det är fint väder i helgen så vi kan ta en promenad i skogen för den underbara höstluften är det andra jag älskar med denna årstid. Underbart!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skorpa.. du är duktig du, just satt i oss en kladdkaka... usch jag är hemsk nu. Sparka på mig så jag skärper mig.

Trist att ni är sjuka fortfarande. Annars hade vi kunnat ses och leka lite. Kram

Lina sa...

Åh leka, det verkligen längtar vi efter! Nästa helg jobbar jag men sen har jag två lediga igen. Och så finns det ju dagar mitt i veckan också som är helt tomma så det gå att klämma in en eftermiddagsdejt. :-D

Jag har verkligen bestämt mig nu och är så taggad så det är faktiskt inget svårt att låta bli godsakerna. Imrgon har jag ju dessutom unnardag så det är inte långt dit.

Ska ringa VC på måndag om jag inte är bättre. Ellen har just nu 40,2 i feber trots överdos av Ipren (M som inte kan läsa rätt på förp) för 5 timmar sen. Får se vad det utvecklar sig till....

Cantina sa...

Usch! Fortfarande sjuka :-(? Och stackars Ellen!! Hoppas att febern hunnit släppa nu!
Orkar inte kommentera mer - tror ärligen att jag ska gå och sova redan nu - är toktrött!! Bröllopet var mycket trevligt, men det var en pärs!
RKAM!!