Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

lördag, september 13, 2008

Lördagslugnt

Magnus bjöd mig på sovmorgon idag. Tack hjärtat, jag behövde den verkligen!
Vet inte om det var den sköna förmiddagen som gjorde susen eller om det helt enkelt var dags, och jag törs knappt säga det, men min hals känns mycket bättre idag. Nu kan jag till och med svälja utan att det gör ont. Härligt!

Hela dagen idag har varit väldigt lugn och kravlös. Vi har helt enkelt bara varit lediga vilket varit jätteskönt. Trots detta har min rastlösa äkta hälft hunnit med en hel del. Han har inte alls samma förmåga att bara slappa som jag har. :-D
På förmiddagen (när jag bland annat låg och sov ;-) ) tvättade han inte mindre än tre maskiner tvätt, klippte vår gräsmatta plus samtliga gemensamma ytor här på gatan samtidigt som han tog hand om barnen.
Tycker ni jag skryter om honom? Ja det kanske jag gör men det är för att jag tycker han är så bra och äras den som äras bör! Puss älskling!

När Ellen sovit middag åkte vi allihop ut till Biltema och fikade chokladboll och Festis på Alice begäran. Riktigt mysigt och nej vi åkte faktiskt inte bara dit för att fika. Magnus skulle handla nåt spackel till bilen (skruttvolvon alltså) så han kan fixa till den lite inför besiktningen på måndag.
När vi ändå var ute så svängde vi förbi både Toys r us och "rekade" julklappar och Plantagen för att köpa lite nya växter till krukan på framsidan. Hann inte plantera idag så det får bli morgondagens projekt. Bildbevis kommer!

Nu blir det lite mys med cola och godis. Kanske man skulle ta och leta fram någon film att titta på också..........

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du mår bättre!! Låter som en alldeles förträfflig lördag! Här hemma var det jag som klippte gräsmattan, men jag såg det som en sorts avkoppling!

Anonym sa...

Hej, har du lassat över bacillerna på mig va!?! Skönt att du mår bättre. Vi har med ätit godis och kollat film. ANton vaknar dock hela tiden med täppt näsa. Håll tumme för att vi får sova i natt.

Kram