Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

torsdag, september 25, 2008

Skogstokigheter

Idag var det tillbaka till jobb och förskola vilket innebar en tidig morgon. Vi vuxna klev ur sängen redan 05.20 och snälla som vi var fick barnen ligga och dra sig ända till klockan 06. Hmmm kändes som vi kunde sovit många timmar till.
Jag var lite nervös för hur barnen skulle reagera över att få gå till dagis så tidigt igen. Har ju varit lite jobbiga lämningar framför allt vid de tidiga morgnarna, men det visade sig att jag oroade mig i onödan. Allt gick jättebra och Alice var på kanonhumör.

Jag slutade redan vid 14 idag så vi hade bokat in en lekdejt med Emma och Clara och deras mamma Josse på eftermiddagen. Det var bara att slänga på sig galonisar, stövlar och ta med sig lite lätt fika (satsumas i vårt fall, tack Josse för bullarna barnen fick) och så drog vi ut i skogen. Helt underbart! Vi är så priviligierade att vi har skog bara 100 m hemifrån. Perfekt när man har småbarn.

Barnen hade jätteroligt och for runt över stock och sten och plockade gräs, mossa, kottar, svamp, löv och blommor. De åkte kana nerför en mossbevuxen stenbumling och fiskade med pinnar i en låtsassjö. Vi fikade i gräset och tittade på skalbaggar som kröp omkring.

Till och med vädret var på vår sida med solsken. Bättre än så här blir det inte!



Alice och Emma plockar svamp och kottar. Ellen är på väg mot egna äventyr.

Clara var inte riktigt sig själv idag, kanske feber på väg? Hon tog det lite lugnare än de andra och myste med sin mamma istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser härligt ut i skogen!