Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

måndag, september 15, 2008

Vägning

Imorse var det så dags för vägning igen. Den här gången hyste jag inte så stora förhoppningar om att minskningen skulle vara speciellt stor. Det är den tråkiga tiden i månaden och jag känner mig alldeles uppblåst. Antagligen en del vätska.
Resultatet blev i alla fall positivt, 72,9 kg och -0,5 kg sen förra måndagen. Den totala viktminskningen är nu 3,5 kg och detta helt utan motion. Längtar tills jag är bra i halsen igen så jag kan ut och gå!

Just nu har vi en mycket arg, ledsen och upprörd liten fröken här hemma. Hon vill INTE sova alls minsann! Undrar om det kan ha något att göra med att hon nu sover väldigt bra på dagis, kanske lite för bra? Tycker normalt att barnen ska få sköta sin sömn ganska mycket på egen hand men så här kan vi inte ha det. Nu har hon hållit på i 1 h 40 min! Får väl se när damen tycker det är sovdags.

Apropå dagis så missade jag hämtningen fullständigt idag. Trodde vi hade hämtning 14.30 som vi brukar när jag jobbar tidigt men nä jag hade visst skrivit 14.00. Där kom jag och trodde att jag till och med var tidig och i själva verket var jag 20 minuter sen. Haha tur att personalen är så förstående och att de just idag hade väldigt lite barn på grund av sjukdom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vägningen var än en gång positiv :-) Eller negativ kanske man ska säga ;-) Kul!!

Skönt att Ellen sover bra på dagis nu! Men det kanske behöver styras upp lite. Ni får väl se hur det blir framåt veckan. Hoppas att hon somnat sött nu!

Snopet på den missade hämttiden! Det är mycket bättre med fasta tider men inte så lätt när man själv inte jobbar fasta tider! Hoppas på en snar förändring på det området!

Anonym sa...

Kul med nedgång ang vikten! Va snyggt du fixat till det och jag som trodde du behövde min hjälp haha det fixade du ju själv. Kram